Harbutowice 15.11.2021: Szklana Góra – Jaworze – Kijówka – Bargłówka

Szklana Góra - Jaworze - Kijówka - Bargłówka | Harbutowice

Jesienne niedzielne przedpołudnie to świetny moment na aktywność fizyczną. Zamiast leżeć przed telewizorem czy spać do 10 godziny warto się poruszać! Niska temperatura oscylująca w granicach 0°C niewątpliwie nas orzeźwi i pobudzi do działania – nie mówiąc o hartowaniu organizmu. Z takiego też założenia wyszedłem wraz z Piotrkiem. Naszym łupem padła piękna, w większej części leśna trasa po wiosce Harbutowice. Cała drogą, którą przebyliśmy wynosiła 6,5 km. Czas w jakim ją pokonaliśmy to ok. 1 godz. 5 min. Na poniższej wizualizacji można zerknąć na przebieg trasy.

Początek trasy: stok narciarski Szklana Góra (stacja dolna – stacja górna)

Trening rozpoczęliśmy od lekkiej rozgrzewki, która polegała na przejściu kilkuset metrów. Kiedy mięśnie były już gotowe do wysiłku – rozpoczęliśmy zabawę. Z dolnej stacji Szklana Góra szybkim tempem wyszliśmy na górę stoku. Jego długość to ok. 900m, a przewyższenie wynosi ok. 160m. Przejście tego odcinka zajęło nam ok. 12 min. Było to naprawdę szybkie podejście, bez przerw i podziwiania widoków. Spokojny spacer zająłby pewnie ze 20 / 25 min. Poza lekko zabłoconymi butami wszystko było w porządku. Na górze 2 min odpoczynku i ruszyliśmy dalej.

Stacja dolna Szklana Góra
Stacja górna Szklana Góra

Stacja górna Szklana Góra – Jaworze

Po krótkim odpoczynku wystartowaliśmy w dalszą drogę. Od razu weszliśmy do lasu, który przemierzyliśmy lekkim truchtem na przemian z rekreacyjnym spacerkiem. Jesienne widoki i zapach lasu sprawiają, że nie chce się z niego wychodzić. Zapach drzew towarzyszył nam przez 2km – tyle wynosi odcinek praktycznie w 100% leśny. Warto zaznaczyć, że ta część trasy to praktycznie równa droga, bez wymagających wzniesień.

Jaworze Piotrek
Jaworze Paweł
Ranczo Artura Harbutowice

Jaworze – Kijówka – Bargłówka

Po dojściu do Jaworza nadszedł czas na ostre zejście. Co prawda nie jest to w pełni klimat leśny, ale jednak zejście jest naprawdę ładne i wygodne. Droga jest w pełni asfaltowa a przed oczyma widzimy ozłocone drzewa z pięknymi dolinkami. Po zejściu na sam dół dochodzimy już do bardziej ruchliwej drogi i tutaj spokojna część naszej trasy się kończy.

Droga na stok Szklana Góra Harbutowice

Podsumowanie trasy

Ogólnie warto napisać, że najtrudniejszy jest pierwszy kilometr prowadzący na górę stoku. Na tym odcinku osoby słabsze kondycyjnie mogą się zniechęcić, ale jeśli ktoś wytrwa i postanowi iść dalej nie będzie żałował. Z resztą każda aktywność to poprawa kondycji i wydolności. W naszym przypadku efektem dodatkowym były piękne jesienne widoki. No i ciepły obiad po treningu – bezcenne!